Meer over camouflagetherapie

De behandeling

Camouflagetherapie is een behandeling die kan worden ingezet om huidaandoeningen/ kleurafwijkingen van de huid te camoufleren en minder te laten opvallen. Diverse camouflageproducten zijn beschikbaar waarbij ook de kleur of kleurencombinatie gekozen kan worden. De huidtherapeut geeft hierbij voorlichting en advies om de camouflage zo goed mogelijk te matchen met uw huid. Er zijn speciale camouflagemiddelen die de patiënt zelf kan toepassen nadat het juiste product en de juiste kleur zijn bepaald

Indicaties

Camouflagetherapie kan worden ingezet bij de volgende indicaties:

• Pigmentstoornissen (melasma, chloasma, vitiligo, naevus depigmentosus) en andere hypo- en hyperpigmentatie
  • Vaatstoornissen (naevus flammeus- wijnvlek, haarvaatjes en hemangioom)
  • Rosacea
  • Acne
  • Littekens
  • Tatoeages

Contra indicaties

Je kunt de behandeling niet ondergaan als je de volgende indicaties en/of kenmerken hebt:

• Eczeem
  • Ulcus cruris
  • Bacteriële huidinfecties
  • Parasitaire huidinfecties
  • Schimmelinfecties en virale huidinfecties.

Nazorg & vergoedingen

Nazorg

Na het adviesconsult met de huidtherapeut ben jij zelf in staat de camouflage aan te brengen. Het product zal afhankelijk van de locatie en de grootte van het oppervlakte wat gecamoufleerd moet worden enkele maanden meegaan.

Is het product bijna op? Neem gerust contact met ons op en wij bestellen de juiste kleur.

Vergoedingen

Bent jij aanvullend verzekerd? Dan is er een mogelijkheid dat de kosten deels of geheel vergoedt worden door je verzekering. Vraag de huidtherapeut wat je opties zijn.

'Ideaal tegen pigmentatie en verkleuringen van de huid'

Boek jouw intake!

Benieuwd of camouflagetherapie iets voor jou is? Boek nu jouw intakegesprek en begin vandaag nog met het verbeteren van jouw huid!

Vraag het aan de huidtherapeut!

Heb je een specifieke vraag over jouw huid, onze producten of één van onze behandelingen? Onze huidtherapeuten staan voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden.