Wat is XL Hair®?

Wat is XL Hair®?

XL Hair® is een behandeling tegen haarverlies. Het stopt haaruitval, stimuleert haargroei en activeert de haarfollikel (verlengt de anagene haargroeifase en verkort de telogene fase). Het activeert de haarfollikel om weer gezonde haren te produceren waardoor het volume van het haar verbeterd wordt.

XL Hair biedt mogelijkheden om verschillende vormen van kaalheid en symptomatische haaruitval (alopecia) te behandelen. Haaruitval kan een symptoom zijn van een huidaandoening of een complementair symptoom zijn van een andere aandoening. Alopecia Androgenetica (mannelijke kaalheid door DHT hormoon) en Alopecia Areata (pleksgewijze kaalheid die zich overal op het lichaam kan voordoen) zijn indicatie waarbij XL Hair succesvol zijn.

Wanneer is XL Hair een optie?

XL Hair kan een goede behandeloptie zijn wanneer er nog haar follikels aanwezig zijn en er geen co-morbiditeit of comedicatie (anticonceptie pil, bepaalde antibiotica, antidepressiva, chemotherapie en betablokkers bij een hoge bloeddruk) bestaat die negatief invloed heeft op de haargroei.

De Hair XL is een haarbooster die bestaat uit verschillende vitaminen, hyaluronzuur en groeifactoren. Deze stoffen zorgen ervoor dat de haarzakjes die onvoldoende voedingsstoffen hebben opnieuw worden gevoed, geactiveerd en/of reactiveert. De behandeling verminderd/stopt de actieve haaruitval binnen 3 maanden. Hiernaast stimuleert de Hair XL de haargroei.

Door oppervlakkige injectie met een mesogun of dermapen (microneedling) worden de vitamine in de hoofdhuid en haarfollikels geïnjecteerd. De behandeling duurt per sessie 30 minuten en dient in kuurverband te worden uitgevoerd.

Voor wie is XL Hair® geschikt?

De behandeling is geschikt voor zowel mannen als vrouwen mits de behandelprotocol strikt wordt aangehouden.

• Mannen krijgen een kuur van minimaal 6 behandelingen.
  • Vrouwen krijgen een kuur van minimaal 8 behandelingen
  • Beide met een interval van 1 week.

De behandeling moet elke 6-8 maanden eenmalig onderhouden worden om de resultaten te behouden.

Indicaties

De Mesotherapie XL Hair behandeling kan worden ingezet bij de volgende indicaties:

• Alopecia (kale plekken, dunner wordend haar)
  • Andere, niet verlittekende vormen van haaruitval

Contra indicaties

Je kunt de behandeling niet ondergaan als je de volgende indicaties en/of kenmerken hebt:

• Verlittekende alopecia
  • Streptococcus infectie
  • Corticale therapie (bijnierschorshormoon)
  • Immunosuppressiva
  • Acute gewrichtsreuma
  • Herhaaldelijke angina (borstpijn, benauwdheid)
  • Endocarditis (ontsteking hartkleppen)
  • Allergie voor een van de bestandsdelen van XL Hair

De huid dient onbeschadigd te zijn en vrij te zijn van infecties, huidziekten etc. Er zijn geen studies gedaan naar gebruik tijdens zwangerschap, het geven van borstvoeding of bij kinderen onder de 18 jaar.

Nazorg & vergoedingen

Nazorg

Na de behandeling is het van belang dat je 48 uur het haar niet wast of haarproducten gebruikt.

De hoofdhuid kan wat geïrriteerd en warm aanvoelen, dit kan enkele uren aanhouden.

Daarnaast moet tot 48 uur na de behandeling sauna/zwembad/zware inspanning vermeden worden.

Vergoedingen

Helaas is een vergoeding vanuit de aanvullende verzekering niet mogelijk. Neem contact op met een van onze huidtherapeuten voor meer informatie.

'Effectief tegen haarverlies'

Een booster die de haarfollikels voedt en haargroei activeert. De ultieme oplossing tegen haaruitval, kale plekken en dunner wordend haar.

Afspraak maken in Rotterdam

Boek jouw GRATIS Intakegesprek of XL Hair behandeling op locatie Rotterdam.

Nu boeken

Afspraak maken in Schiedam

Boek jouw GRATIS Intakegesprek of XL Hair behandeling op locatie Schiedam.

Nu boeken

Vraag het aan de huidtherapeut!

Heb je een specifieke vraag over jouw huid, onze producten of één van onze behandelingen? Onze huidtherapeuten staan voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden.